SM i Enköping 18-19 Juni

Moderator: Moderatorer

SM i Enköping 18-19 Juni

Inläggav jacobwallen » fre 06 maj 2016, 21:51

Knappt har vi kommit igång och det är redan dags att förbereda oss för SM, underbart!
OBS OBS Anmälan till pilotmiddag har förlängts. Tack alla som varit duktiga redan. Förmiddag Onsdag 15e Juni absolut sista chansen. Meddela antal och eventuell specialkost via något av följande:

*epost: mail@jacobwallen.com
*sms: (noll sju noll 49 39 666)
*skriv en kommentar under facebook-evenemanget

Camping: går bra på/vid fältet, elektrisk ström finns att dela broderligt på. Kostnad? Okänt men troligtvis skäligt/rimligt dvs som det brukar kosta.

Middagen: blir vid fältet vad jag kunde förstå. Jag tror alla närvarade har stort inflytande över när det blir av. Förslagsvis när vi blir hungriga.

Invägning av plan och piloter: Preliminärt öppet från fredag kväll nån gång fram till tävlingsstart på lördag.
Senast redigerad av jacobwallen sön 12 jun 2016, 22:24, redigerad totalt 2 gånger.
Användarvisningsbild
jacobwallen

Re: SM i Enköping 18-19 Juni

Inläggav jacobwallen » ons 08 jun 2016, 15:27

Det öppnade sig just möjlighet att fortsätta anmäla sig till pilot-middag *host host väst-piloter*
Användarvisningsbild
jacobwallen

Inläggav Jensus » fre 10 jun 2016, 23:16

Tyvärr blir det nog inga piloter från väst, illa inget bra år för väst ingen kan åka till SM och visa vart skåpet ska stå...
Själv satsar jag nog krutet på EASG,, Det blir så många tävlingar tätt in på här nu så jag hinner inte hålla i ordning planen..
Men får se efter lördag tävlingen här i Alingsås om jag har nåt helt kvar ska jag fundera på om jag kan ta mig till Enköping...
Över ut Jensus :(
Jensus.. Airborne sqd the flying corps Jäklarn
Användarvisningsbild
Jensus

Inläggav jacobwallen » sön 12 jun 2016, 22:25

Uppdaterad-info-bump
Användarvisningsbild
jacobwallen

Inläggav Jensus » tor 16 jun 2016, 13:18

Tyvärr blir det som jag befarade.. Det kommer inga väst pilotet på SM i år.. Jag flög sönder mina modeller i Alingsås nu i helgen så jag bygger nytt till EASG nu, sparar mitt krut tills dess.. och har inte hört någon annan från väst som tänkt åka heller.. Så vi får väl gladeligen ta emot kyckling priset i Örebro senare i år 😂. Hej hopp Jensus
Jensus.. Airborne sqd the flying corps Jäklarn
Användarvisningsbild
Jensus

Inläggav Taffan » lör 18 jun 2016, 11:16

Konstiga fåglar häckar i Enköpingstrakten. Ornitologerna står frågande, Är det en Världs sensation ??
Bild

Kan det möjligen vara ett exemplar av den sällsynta Parotus Paraplyis?? Vi måste titta närmare..

Bild

Jomen visst är det en sådan!! Märkligt? Dom brukar sällan lämna Dalarnas län, Men vad är det som står på skylten??

Bild

Ha,ha,ha,ha,ha,ha,ha,,,,,....
Twin e Coolare 8) C-3603 Thun t.ex har två fenor, Twinfenad asså :-)
RED TAIL Squad - The best of the best.
Användarvisningsbild
Taffan

Inläggav Per Danielsson » tis 21 jun 2016, 11:45

Hur gick tävlingen ? Blev det någon svensk mästare ?

/Per D
Per Danielsson

Inläggav Sailor-Martin » tis 21 jun 2016, 15:58

Ja det blev "någon". Pär Bertilsson, i både WWI o WWII. :D

Stort tack till grupp Öst som arrangerade årets SM med bravur, trots det rent ut sagt pissiga vädret på lördagen! Och det tacket omfattar både gruppcheferna och funktionärer som alla skötte sina sysslor med den äran.

Sen har vi redan tackat arrangerande klubben Exvolare, på Facebook, men det kan göras igen. Bra support, bra fält och vi kommer som sagt gärna tillbaka. :D

Och som personlig kommentar: Det gjorde inget att FW190ns acke tog slut i sista heat, att få se sin son flyga som han gjorde med sin Battle vägde mer än väl upp den lilla fadäsen! 8) (Skrev den stolta pappan).

/sailr
Användarvisningsbild
Sailor-Martin

Inläggav jacobwallen » tis 21 jun 2016, 21:15

Resultaten från SM är inne i Core
Användarvisningsbild
jacobwallen

Återgå till Anslagstavla